Tuesday, March 30, 2010

Kenangan Malam Graduasi MISDEV08

Alhamdulillah, setelah menjalani sesi pengajian mod campuran untuk tempoh 3 semester, seramai 15 orang pelajar MISDEV08 telah berjaya menamatkan pengajian masing-masing. Bagi meraikan mereka, sebuah majlis makan malam telah dianjurkan pada 19 Mac 2010 bertempat di Dewan Banquet USM.

Majlis bermula dengan pendaftaran pada 7 petang, diikuti dengan solat Maghrib berjemaah. Majlis tersebut turut meraikan empat orang pelajar MISDEV08 yang telah berjaya merangkul Anugerah Disertasi Terbaik ISDEV yang buat julung kalinya diadakan pada tahun ini.

Selain itu, majlis ini turut meraikan Pak Sukiman (kini bergelar Dr. Sukiman), calon Ph.D ISDEV yang turut berjaya menyelesaikan pengajian peringkat Ph.Dnya. Kesemua 16 orang pelajar didikan ISDEV ini meraikan kejayaan mereka pada majlis konvokesyen USM yang ke-41 di Dewan Utama, Kampus Kejuruteraan USM di Nibong Tebal pada keesokan harinya.

Sekitar majlis makan malam meraikan pelajar-pelajar Ijazah Sarjana Sains Kemasyarakatan sesi pendaftaran 2008 yang lebih dikenali sebagai pelajar MISDEV08.

Sebahagian daripada MISDEV09 bersama dua calon Ph.D ISDEV di meja pendaftaran


Kumpulan nasyid ISDEV yang diketuai oleh Ustaz Syakir (tiga dari kiri)


Keluarga turut sama meraikan kejayaan - cucu kesayangan Cikgu Ismail Syafie, pelajar warga emas MISDEV08


Sebahagian daripada keluarga besar ISDEV - MISDEV09 dan MISDEV08 bersama para pensyarah yang tidak pernah jemu mendidik dan mengasuh menjadi manusia yang lebih baik.

Terima kasih buat semua yang menjayakan majlis ini. Setinggi-tinggi penghargaan buat penganjur, MISDEV09 yang sentiasa berusaha melakukan yang terbaik. Jutaan terima kasih juga buat para pensyarah yang telah mendidik semua MISDEV08 dengan izin Allah daripada "nothing" kepada "something".

Tahniah buat MISDEV08, tahniah buat ahli keluarga mereka, tahniah buat para pensyarah.

Daripada ABI buat semua warga ISDEV khususnya pengarah ISDEV yang jauh dari mata tetapi selalu dekat di hati, terima kasih daun keladi insya-Allah tahun depan kita jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment