Thursday, December 06, 2012

Dari Meja ABI: November 2012


Sebahagian daripada jawatankuasa ABI telah menyertai Kem Pembangunan Insaniah anjuran MISDEV11 dengan kerjasama ISDEV pada 16 hingga 18 November 2012. Mohd Syakir Mohd Rosdi (Presiden ABI), Azrin Ibrahim (Bendahari) dan Shahir Akram Hassan (Biro Tarbiah & Kerohanian) serta Wan Norhaniza (Biro Multimedia) telah bertindak sebagai pengulas bagi aktiviti yang dijalankan dalam kem ini. 


Kem yang dijalankan di KEDA Eco-resort, Bendang Man, Kedah Darul Aman ini turut dihadiri oleh Pengarah ISDEV, Prof. Muhammad Syukri Salleh, Timbalan Pengarah ISDEV, Dr. Zakaria Bahari dan penasihat program, Dr. Mohd Shukri Hanapi.



Berhasrat untuk mengaplikasikan teori yang telah dipelajari, kem ini memuatkan pelbagai ujian praktikal melibatkan pengucapan awam, penyembelihan dan pengurusan jenazah.


Bagi merealisasikan tema kem, ‘The Journey of a Caliph: Revolution from Within’, aktiviti fizikal seperti riadah dan jungle trekking turut menjadi pengisian program. Kem tersebut telah menerima respon positif para pensyarah, jawatankuasa ABI dan peserta kem serta dianggap berjaya memenuhi hasrat kem.



No comments:

Post a Comment